שימו ❤ שלא עובר שבוע מהרגע שהדואר שוכב לו במגירה. עד שבוע טפלו במה שצריך כדי למנוע עומס נוסף.
כשהכל זמין ונגיש, נוח וקל יותר לתפקד ולעבוד בצורה מיטבית.
הילדים סיימו את שנת הלימודים, חזרו עם כמויות של ציוד- כלי כתיבה, קלמרים, מחברות, ספרים וחוברות עבודה, קלסרים, ציורים ותיק גב עם מלאי נוסף.
אל תחכו עם המיון והסידור לקראת פתיחת שנת הלימודים מחדש, טפלו בזה סמוך לסיום השנה. זה מונע כפילויות של קניית ציוד חדש מיותר.
שלב 1: הוציאו את כל הציוד מהילקוט ומהשקית עם הציוד שהילדים הביאו מבית הספר בימים האחרונים של הלימודים. הניחו במקום נגיש ונוח לעבודה, כמו האי או השולחן במטבח.
שלב 2: אחדו את כל המחברות יחד. עברו בזריזות מחברת מחברת. בדקו האם יש מחברות ריקות שאפשר להשתמש בהן בשנה הבאה או מחברות ששווה לקרוא בהן כמו: מחברת שפה, הסיפורים שלי/ חוויות מהשבת, מחברת ציור. מעניין לעבור על מה שהילדים כתבו. מה שלא רלוונטי יעבור למחזור. אספו את כל החוברות והספרים. בדקו מה רלוונטי לשמירה ומה לא.
שלב 3: עברו לקלמר. דאגו לשקית פס סגירה או קופסה והעבירו את כל כלי הכתיבה אליה. השאירו לבדיקה בהמשך. מה שטוב לשימוש- שמרו, מה שלא- זרקו.
אני שומרת את כלי הכתיבה הטובים ויוצרת לילדים הפרטיים שלי קלמר לעבודה בבית או מניחה להם בפינת הציור בחדר המשחקים. תמיד יש מה לעשות עם מה שנשאר. לקראת סיום שנת הלימודים מתחילים פרסומים על תרומות ציוד לימודי, זו בהחלט הזדמנות להעביר הלאה מה שלא רוצים.
שלב 4: הניחו בצד את מה שעליכם לטפל בהמשך- מחברות שחשוב לכם להציץ בהן, כלי כתיבה שתרצו לבדוק.
כבסו את התיק והקלמרים. אם אין לכם כוונה לשימוש בשנה הבאה- העבירו הלאה, אם כן יש כוונה- אחסנו בארון.
הכי חשוב, אל תצאו לקנות ציוד חדש מבלי שווידאתם שאתם באמת צריכים.
לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה שבו עם כל ילד על רשימת הציוד לכיתה אליה הוא עולה. הוציאו את קופסת העודפים שלכם של כלי הכתיבה והציוד הלימודי. בדקו מה יש לכם ומה חסר. סמנו על הדף עם מרקר מה חסר וצאו לרכוש. עטפו מחברות, הדביקו מדבקות, הכינו את הקלמרים, את היומן, את בגדי ההחלפה, הכובע, בקבוק המים החדש וקופסת האוכל. צרפו ערכה של מגבונים קטנים, טישו, פלסטרים, גומייה לשיער ומפתח לבית. טיפ- עשו את זה יחד עם הילדים. אל תחכו לדקה התשעים. יהיה לכם ולילדים הרבה יותר קל.