052-8700617

טיפים לסידור חדר עבודה/ משרד

הטיפ נוגע לכל מי שיש לו חדר/פינת עבודה בבית או משרד ולא מצליח להשתלט על הבלגאן, הניירת, המסמכים, איפה יש עט?! ממש כשבאותו הרגע צריכים ולא זוכרים איפה שמנו. כלומר, הטיפ רלוונטי כמעט לכולנו. יש מה לעשות! הידד. מספר כלים, כיצד ניתן לשמור על הסדר והארגון בחדר העבודה.
מיינו את כל המסמכים והניירת לפי קטגוריות למשל: ביטוח לאומי, בנק, קופת חולים, אשראי, תלושי משכורת ועוד. הכניסו כל קטגוריה לשמרדף (ניילונית), עליו הדביקו מדבקה למעלה בצד ורשמו את שם הקטגוריה. צרו לכם מספר שמרדפים לפי מספר הקטגוריות שמיינתם.
כל מספר שמרדפים הכניסו (לפי היכולת והנפח) לתיקייה. ישנם סוגים רבים של תיקיות. בחרו את אלה שיכולות להתאים לחדר שלכם, לפי צבע, סוג, נוחות. על התיקייה הדביקו מדבקה יפה (קיימות בשוק וברשת מדבקות רבות ומגוונות, הן נהדרות, אסטטיות ומעוצבות) ורשמו בקצרה את שמות הקטגוריות שהכנסתם לתיקייה או את הקטגוריה הראשית- בית, לימודים, חשבונות, ילדים ועוד.

הניחו את התיקיות על גבי מדפים או כוננית בתוך חדר העבודה במקום הנגיש לכם. כשהכל מסודר, מאורגן ועומד יציב, מרגישים בנוח, הראש פנוי וניתן למצוא כל מה שמחפשים בקלות ובמהירות.
קיבלתם דואר ✉. כמו אנשים רבים שיוצא לי לפגוש, המכתבים והמסמכים "מונחים" סתם בכל מקום בערימות, מחפשים את מקומם עד שיקבלו טיפול. מה עושים? דואר שדורש המשך טיפול הכניסו למגירה בקונסולה או למגירה בשידת הכניסה לבית, במקום שיהיה זמין עבורכם, למגירה בחדר העבודה או אף הכינו תיקיה המיועדת ל"המשך טיפול- דואר". רשמו על גבי מדבקה והדביקו על התיקייה. דואר שטופל ואינו נחוץ לשמירה, העבירו למחזור. דואר שטופל וכדאי לשמור הכניסו לשמרדף הרלוונטי בתיקיה.
שימו ❤ שלא עובר שבוע מהרגע שהדואר שוכב לו במגירה. עד שבוע טפלו במה שצריך כדי למנוע עומס נוסף.
הניחו לכם על גבי שולחן העבודה כלי יפה  שיכול להתאים לאחסון כלי כתיבה שונים.
כשהכל
זמין ונגיש, נוח וקל יותר לתפקד ולעבוד בצורה מיטבית.
מי שמכיר אותי יודע שיש לי רזרבות של כל דבר. בהקשר לחדר עבודה יצרתי בקופסאות קטגוריות שונות של פריטים שאני צריכה אותם זמינים. למשל: קופסה של יצירה, קופסה של כלי כתיבה, קופסה של דפים, שמרדפים ופנקסים, קופסה של ברכות, מדבקות ועוד. ברגע שפריט מסוים נגמר, קל ונוח פשוט לשלוף מהקופסה. בצורה הזו ניתן לדעת מה חסר ולהשלים בעת הצורך.
בבתים רבים שאני מגיעה אליהם אני רואה כמויות גדולות של ציוד משרדי על שולחן הכתיבה של הילדים (כלי כתיבה, דפים, מחברות, מדבקות, קלסרים, תיקיות ועוד). הילדים לא צריכים שהכול יהיה נגיש וזמין. הניחו להם על השולחן כלי שיש בו מספר מצומצם של כלי כתיבה- טושים, צבעים, עיפרון, מחק, מספריים, סרגל, מחדד ודבק. את כל העודפים שמרו כשיהיה צריך לחדש את המלאי או כשיחסר. העומס הזה לא יעיל עבורם. מכל הבחינות. במגירה או בכלי נוסף הניחו להם מדבקות, דפי צביעה ודפים שיהיו זמינים לשימוש (ו/או ציוד נוסף שהם אוהבים). תזכרו. כשייגמר, תמיד אפשר להוסיף, לחדש או לקנות אם חסר.