052-8700617

טיפים לסידור חדר עבודה/ משרד

הטיפ נוגע לכל מי שיש לו חדר/פינת עבודה בבית או משרד ולא מצליח להשתלט על הבלגאן, הניירת, המסמכים, איפה יש עט?! ממש כשבאותו הרגע צריכים ולא זוכרים איפה שמנו. כלומר, הטיפ רלוונטי כמעט לכולנו. יש מה לעשות! הידד. מספר כלים, כיצד ניתן לשמור על הסדר והארגון בחדר העבודה.
מיינו את כל המסמכים והניירת לפי קטגוריות למשל: ביטוח לאומי, בנק, קופת חולים, אשראי, תלושי משכורת ועוד. הכניסו כל קטגוריה לשמרדף (ניילונית), עליו הדביקו מדבקה למעלה בצד ורשמו את שם הקטגוריה. צרו לכם מספר שמרדפים לפי מספר הקטגוריות שמיינתם.
כל מספר שמרדפים הכניסו (לפי היכולת והנפח) לתיקייה. ישנם סוגים רבים של תיקיות. בחרו את אלה שיכולות להתאים לחדר שלכם, לפי צבע, סוג, נוחות. על התיקייה הדביקו מדבקה יפה (קיימות בשוק וברשת מדבקות רבות ומגוונות, הן נהדרות, אסטטיות ומעוצבות) ורשמו בקצרה את שמות הקטגוריות שהכנסתם לתיקייה או את הקטגוריה הראשית- בית, לימודים, חשבונות, ילדים ועוד.

הניחו את התיקיות על גבי מדפים או כוננית בתוך חדר העבודה במקום הנגיש לכם. כשהכל מסודר, מאורגן ועומד יציב, מרגישים בנוח, הראש פנוי וניתן למצוא כל מה שמחפשים בקלות ובמהירות.
קיבלתם דואר ✉. כמו אנשים רבים שיוצא לי לפגוש, המכתבים והמסמכים “מונחים” סתם בכל מקום בערימות, מחפשים את מקומם עד שיקבלו טיפול. מה עושים? דואר שדורש המשך טיפול הכניסו למגירה בקונסולה או למגירה בשידת הכניסה לבית, במקום שיהיה זמין עבורכם, למגירה בחדר העבודה או אף הכינו תיקיה המיועדת ל”המשך טיפול- דואר”. רשמו על גבי מדבקה והדביקו על התיקייה. דואר שטופל ואינו נחוץ לשמירה, העבירו למחזור. דואר שטופל וכדאי לשמור הכניסו לשמרדף הרלוונטי בתיקיה.
שימו ❤ שלא עובר שבוע מהרגע שהדואר שוכב לו במגירה. עד שבוע טפלו במה שצריך כדי למנוע עומס נוסף.
הניחו לכם על גבי שולחן העבודה כלי יפה  שיכול להתאים לאחסון כלי כתיבה שונים.
כשהכל
זמין ונגיש, נוח וקל יותר לתפקד ולעבוד בצורה מיטבית.
מי שמכיר אותי יודע שיש לי רזרבות של כל דבר. בהקשר לחדר עבודה יצרתי בקופסאות קטגוריות שונות של פריטים שאני צריכה אותם זמינים. למשל: קופסה של יצירה, קופסה של כלי כתיבה, קופסה של דפים, שמרדפים ופנקסים, קופסה של ברכות, מדבקות ועוד. ברגע שפריט מסוים נגמר, קל ונוח פשוט לשלוף מהקופסה. בצורה הזו ניתן לדעת מה חסר ולהשלים בעת הצורך.
בבתים רבים שאני מגיעה אליהם אני רואה כמויות גדולות של ציוד משרדי על שולחן הכתיבה של הילדים (כלי כתיבה, דפים, מחברות, מדבקות, קלסרים, תיקיות ועוד). הילדים לא צריכים שהכול יהיה נגיש וזמין. הניחו להם על השולחן כלי שיש בו מספר מצומצם של כלי כתיבה- טושים, צבעים, עיפרון, מחק, מספריים, סרגל, מחדד ודבק. את כל העודפים שמרו כשיהיה צריך לחדש את המלאי או כשיחסר. העומס הזה לא יעיל עבורם. מכל הבחינות. במגירה או בכלי נוסף הניחו להם מדבקות, דפי צביעה ודפים שיהיו זמינים לשימוש (ו/או ציוד נוסף שהם אוהבים). תזכרו. כשייגמר, תמיד אפשר להוסיף, לחדש או לקנות אם חסר.

הילדים סיימו את שנת הלימודים, חזרו עם כמויות של ציוד- כלי כתיבה, קלמרים, מחברות, ספרים וחוברות עבודה, קלסרים, ציורים ותיק גב עם מלאי נוסף.

אל תחכו עם המיון והסידור לקראת פתיחת שנת הלימודים מחדש, טפלו בזה סמוך לסיום השנה. זה מונע כפילויות של קניית ציוד חדש מיותר.

שלב 1: הוציאו את כל הציוד מהילקוט ומהשקית עם הציוד שהילדים הביאו מבית הספר בימים האחרונים של הלימודים. הניחו במקום נגיש ונוח לעבודה, כמו האי או השולחן במטבח.

שלב 2: אחדו את כל המחברות יחד. עברו בזריזות מחברת מחברת. בדקו האם יש מחברות ריקות שאפשר להשתמש בהן בשנה הבאה או מחברות ששווה לקרוא בהן כמו: מחברת שפה, הסיפורים שלי/ חוויות מהשבת, מחברת ציור. מעניין לעבור על מה שהילדים כתבו. מה שלא רלוונטי יעבור למחזור. אספו את כל החוברות והספרים. בדקו מה רלוונטי לשמירה ומה לא.

שלב 3: עברו לקלמר. דאגו לשקית פס סגירה או קופסה והעבירו את כל כלי הכתיבה אליה. השאירו לבדיקה בהמשך. מה שטוב לשימוש- שמרו, מה שלא- זרקו.

אני שומרת את כלי הכתיבה הטובים ויוצרת לילדים הפרטיים שלי קלמר לעבודה בבית או מניחה להם בפינת הציור בחדר המשחקים. תמיד יש מה לעשות עם מה שנשאר. לקראת סיום שנת הלימודים מתחילים פרסומים על תרומות ציוד לימודי, זו בהחלט הזדמנות להעביר הלאה מה שלא רוצים.

שלב 4: הניחו בצד את מה שעליכם לטפל בהמשך- מחברות שחשוב לכם להציץ בהן, כלי כתיבה שתרצו לבדוק.

כבסו את התיק והקלמרים. אם אין לכם כוונה לשימוש בשנה הבאה- העבירו הלאה, אם כן יש כוונה- אחסנו בארון.

הכי חשוב, אל תצאו לקנות ציוד חדש מבלי שווידאתם שאתם באמת צריכים.  

לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה שבו עם כל ילד על רשימת הציוד לכיתה אליה הוא עולה. הוציאו את קופסת העודפים שלכם של כלי הכתיבה והציוד הלימודי. בדקו מה יש לכם ומה חסר. סמנו על הדף עם מרקר מה חסר וצאו לרכוש. עטפו מחברות, הדביקו מדבקות, הכינו את הקלמרים, את היומן, את בגדי ההחלפה, הכובע, בקבוק המים החדש וקופסת האוכל. צרפו ערכה של מגבונים קטנים, טישו, פלסטרים, גומייה לשיער ומפתח לבית. טיפ- עשו את זה יחד עם הילדים. אל תחכו לדקה התשעים. יהיה לכם ולילדים הרבה יותר קל.