052-8700617

טיפים למעברי דירה

בשעה טובה! אתם לפני מעבר?! קחו נשימה. זה אפשרי. משהו טוב בפתח, חדש ונקי...
לפני האריזה: זמן האריזה הוא זמן חשוב, יקר, מתיש לא פעם וארוך, אבל הוא סופר משמעותי כי במהלכו זה הזמן שלכם למיין את הציוד שיש ברשותכם. זה הזמן להחליט ממה נפרדים ומה חשוב לכם באמת שימשיך אתכם הלאה. אל תגררו את המיון לשלב הפריקה והסידור. אז, יהיה לכם קשה עוד יותר.
לפני המעבר: דאגו מראש להשאיר לשלב האריזה, רק את הדברים שיעברו אתכם לבית החדש. כל מה שלא היה בשימוש בשנה האחרונה העבירו הלאה, למי שבאמת צריך. שחררו, מבטיחה שזה יעשה לכם רק טוב.

אם ביצעתם מיון של הבגדים טרם האריזה או אם אתם מסדרים מחדש את ארון הבגדים, נסו ליצור הפרדה של קיץ- חורף. כך ששני הסוגים יהיו זמינים ונגישים במקביל. בדרך הזו תוכלו לחסוך את ההחלפה, ההורדה והעלאה של הבגדים, בעונות השונות.

ארזו לכם מזוודות אישיות לפרק הזמן שבין האריזה והפריקה. ממש כאילו אתם “יוצאים לחופשה משפחתית”. במזוודות הכינו לכם בגדים, כלי רחצה, מזון, צעצועים חשובים לילדים, ספר קריאה. כל דבר שלו אתם זקוקים ליומיים שלושה בכדי שיהיה לכם נוח וזמין, בזמן שכל ציודכם ארוז בקרטונים.

במהלך האריזה:
ערכו רישום מסודר של מספור הקרטונים ומה מכיל בתוכו כל קרטון. כך גם בעת הפריקה והסידור, יהיה לכם קל יותר לאתר את התכולה לה אתם זקוקים, והפריקה תעבור בקלות ובמהירות.
יש לכם הרבה פריטים קטנים ליופי שמפוזרים בבית- פריטי פורצלן/קריסטל קטנים, קישוטי קיר שבירים ועדינים, מוביילים ועוד.. עטפו אותם והניחו בתוך קופסאות שונות (של פלאפון ישן, מצלמה, מוצרים חשמליים קטנים, נעליים, עוגיות), ואותן הניחו בתוך הקרטון. להגנה מרבית בזמן ההובלה.

יש לכם תמונות ופרטי הום סטיילינג שתלויים בבית ותרצו להעביר איתכם לבית החדש, דאגו לרכז את כולם בקרטון אחד שניים, הם יהיו מאוחסנים ושמורים לעד שהבית שאליו עברתם יהיה מסודר וכל תכולתו תקבל מקום. רק לאחר מכן תוכלו בנחת לחשוב ולהחליט היכן תרצו למקם.

פריטים שמאוד מאוד חשובים ויקרים ללבכם- קחו איתכם בכוחות עצמכם.

החלטתם לארוז בעצמכם?- ספרים וציוד כבד מאוד הכניסו למזוודות ותיקי טיולים. אף לתיקים שאתם לא מעוניינים בהם לאחר המעבר.

בסיום האריזה:
הכינו מראש לחברת ההובלה הכוונה עם סימון החדרים לפי הצבעים עליהם החלטתם לקטלג את הקרטונים. כך, יהיה מסודר וקל למובילים להוריד ישר את הקרטונים לחללים הרצויים ויחסוך לכם הרמות כבדות מיותרות.
לפני הפריקה והסידור:
דאגו שלשלב זה נגיע רק לאחר שכל יחידות האחסון הרצויות קיימות ומורכבות בבית החדש. שכל חזיתות הארונות, השיש במטבח והאחסון הקטן החשוב לכם ממוקמים ונמצאים.
וודאו שהבית שאליו אתם עוברים נקי טרם הפריקה, כפי שאתם מצפים, כדי שכל מה שיסודר ביחידות האחסון ייכנס למקום נקי ללא אבק ונסורת.

דאגו שכל מה שחשוב לכם שיהיה מסודר בבית יהיה טרם הפריקה והסידור (כלי מטבח חדשים שתרצו, סלסילות ספציפיות, בגדים ששמרתם לילד הבא והיו אצל ההורים בשמירה).

במידה וישנם כלי מטבח חדשים שחשוב לכם שיהיו ממוקמים במטבח, דאגו מראש להדיח אותם. שיהיו נקיים טרם ההכנסה למגירות ולארונות.
לאחר הפריקה והסידור: כל התכולה קיבלה את מקומה, כל פריט נמצא במקום ההגיוני והנכון עבורו. אבל, רק לאחר המחייה בבית, השהות, הזמן והניסיון, תראו מה נכון עבורכם, מה נוח, מה לא, האם המיקום הוא הנכון ביותר עבורכם, או שתעדיפו אחרת. אז, תוכלו לשנות, להזיז, למקם אחרת או אולי להחליט שאתם לא באמת צריכים אותו.

רילוקיישן- לעבור כמה שיותר בטוב ♡

כל שינויי מביא עימו חששות ורגשות מעורבים.

מעבר למקום חדש, אחר מהמוכר, מחייב התארגנות נכונה ויעילה, מראש, בכדי להיות פנויים לכל המשימות שבדרך. ובמעבר למדינה אחרת יש לא מעט משימות המצריכות ניהול נכון של הזמן.

זה נכון שישנה הקבלה ברילוקיישן לפרויקט מעבר דירה, אבל יש המון עבודה בכל שלב בדרך שחובה, פשוט חובה, לבצע כדי שהכול יתקתק כמו שצריך.

שלב 1- התארגנות לקראת אריזת הבית.

מצריך: לוח תכנון, מתוך הבנה מה הולך להתבצע בכל יום. הכנה והתארגנות מראש ייתנו לכם שקט בגוף, בלב, בראש ובנפש. הרי רעש ככל הנראה יתחולל בין כה וכה.

קרטונים (רק למטרת מיון, במידה ויש לכם חברת אריזה הם ידאגו לכל הציוד הנדרש).

שקיות אשפה גדולות.

טוש עבה.

החליטו בלוח התכנון איפה אתם מתחילים.

כל סימון ✔️ של חלל בלוח התכנון יאפשר מעבר לאזור אחר בבית.

חשוב שנבין שישנן קטגוריות ברורות ומוגדרות שלפיהן נעבוד בכל חלל בבית. קל מאוד להתפזר במצב זה, אך נישאר ממוקדים.

בכל אזור נתמקד בקטגוריות הללו, בדרך זו נשים את התכולה הקיימת בביתנו:

🧿 מה שנשאר בארץ ושומרים לחזרה אחרי.

🧿 מה שעובר למשפחה, הלאה.

🧿 מה שיילקח לתקופת הרילוקיישן (יישאר בארונות/ בחלק מהקרטונים הזמניים).

🧿 מה שיימסר- לגני הילדים, לחברים ועוד.

🧿 מה שילך לפח/ למחזור, כי הוא כבר לא ראוי.

🧿 מה שילך ליום מכירה, במידה ומתכננים לערוך טרם העזיבה.

שלב זה של החלוקה, הוא החשוב ביותר והמשמעותי עבורכם בהתארגנות וההבנה של הצורך. בסופו של דבר עלינו לקבל החלטות ולהבין מה עושים עם כל הציוד שלנו. והבא אחריו הוא לנשום. פשוט לנשום. לקחת אויר, להבין שזה הכרחי לבצע את הדברים נכון וכן, אם צריך, לוקחים עזרה כדי להקל ולהבין מה הדרך.

שלב 2- התארגנות לקראת אריזת מזוודות.

עבר פרק זמן ולוח התכנון שלכם מלא בסימוני ✔️.

בבית כרגע הגעתם למצב שאתם יודעים בדיוק מה עובר איתכם, השארתם בארונות ובמגירות ובמספר מסוים של קרטונים מסומנים בטוש עבה “רילוקיישן” רק את מה שאמור לעבור איתכם.

חלק מהחפצים ייארזו לתוך מזוודות והרוב ייארז ע”י חברת אריזה ויישלח למכולה.

צאו מנקודת הנחה שייקח זמן מה עד שחפציכם יגיעו לארץ החדשה. מציעה לקחת זאת בחשבון באריזת המזוודות או להבין כי תצטרכו לקנות שם את שייחסר לכם.

במזוודה גדולה ארזו לכם מספיק בגדים לפי העונה אליה אתם מגיעים, סט מצעים ומגבת לכל בן משפחה, עזרה ראשונה ושנייה, כלי רחצה וכל דבר נוסף הנדרש עבור “חופשה ארוכה”.

במזוודה הקטנה אל תשכחו לארוז גם חפץ החשוב לילדים, ספר אהוב, חוברות צביעה, הפעלה וקלמר עבורם לשעת הטיסה וההמתנות, ניירת חשובה וכל דבר נוסף שחשוב לכם לדרך.

זכרו. הילדים הם חלק בלתי נפרד מהמסע, מהחוויה אליה אתם יוצאים יחד. שתפו אותם במשימות, בהחלטות שבלוח התכנון, במיון הצעצועים שלהם, בפריטים שירצו למכור או למסור, בבדיקת כלי כתיבה להכנת קלמר לטיסה, בארגון המזוודה שלהם. אל תשכחו את הילדים.

וכמו תמיד. יחד הרבה יותר קל וטוב.

תהיו שם אחד/ ת עבור השני/ ה.

הכל עובר. הזיכרונות נשארים.

אפשר רק לגדול וללמוד, אם רק רוצים.

לא תמיד זה יהיה קל. אפילו קשה משחשבתם, אבל כשאתם יחד, בכל מקום בעולם, זה טוב מכולם.